Dinc around the world

Itt olvashattok kisebb-nagyobb útjaimról a világ körül. Remélem minél távolabbi helyekről tudok majd írni. Első állomás Sydney volt.

Utolsó kommentek

  • Dinc: Na akkor hamar megerkeztek a lapok, mult csutortokon adtam fel oket. Na megyek, mert a csaj pampo... (2008.03.21. 00:59) :-S
  • Vikkancs: Hali!!! Remélem ezt még kint olvasod el!:) Képzeld tegnap kaptam egy képeslapot Ausztráliából!!!!!... (2008.03.18. 21:35) :-S
  • Panka: Szia Edina! remélem jól vagy + minden oké...élvezd ki még amíg kint vagy, aztán hétfőn várunk a sz... (2008.03.17. 18:40)
  • Dinc: Igen, mintha az allatkertben hallottam volna, hogy o az egyetlen, aki tojast rak. Csak akkor nem j... (2008.03.13. 15:08) Market
  • Anyci: Utánanéztem ennek a hangyásznak és nagyon jót találtam, ideteszem. "Júniustól szeptemberig, kifeje... (2008.03.12. 14:28) Market
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Dinc: Na akkor hamar megerkeztek a lapok, mult csutortokon adtam fel oket. Na megyek, mert a csaj pampo... (2008.03.21. 00:59) :-S
  • Panka: Szia Edina! remélem jól vagy + minden oké...élvezd ki még amíg kint vagy, aztán hétfőn várunk a sz... (2008.03.17. 18:40)
  • Dinc: Igen, mintha az allatkertben hallottam volna, hogy o az egyetlen, aki tojast rak. Csak akkor nem j... (2008.03.13. 15:08) Market
  • Vikkancs: Hali! Hát ..legalább nem unatkozol.:-P Milyen snassz lenne, ha minden úgy történne ahogy eltervez... (2008.03.06. 20:16) "Dina! Mikor fog mar megnoni a hajam?"
  • Anyci: A Bondi webcamen szép időnek néz ki. Bár megint áll a kép, de az ég kék és sokan vannak a beachen. (2008.03.06. 09:33) No igen

Market

2008.03.09. 01:09 | Dinc | 3 komment

(Sikerult kepeket felraknom az msn taramra. Akiknek fent vagyok msn-en, meg tudjak nezni, ha az msn-ben egyszer raklikkelnek a nevem elotti kis ikonra, kijon a nevjegykartya, onnan mar ra tudtok menni a taramra.
Akinek nem vagyok fent msn-en az az alabbi linken probalkozhat: http://picidina.spaces.live.com/
Bar itt nem szokott mindig bejonni.)

Na a tegnapi nap is tok jo volt.
Tegnap Danit megbiztak Meniek, hogy a Bondi Market-en arulja ezeket a vallasi targyakat (Religious gift-eket). Gondoltam ezt en is kiprobalom, ugyhogy segitettem neki, neha meg leszaladtam 1-1 oracskara a beachre, de nem lehetett sokat, mert eleg eros volt a napsutes, igy is leegtem picit.
A piac egy aprocska kis placcon volt, de nagyon erdekes emberekkel talakoztunk.
Eloszor is itt nagyon nagyon nagyon kedvesek az emberek, foleg a boltosok a vevokhoz, itt nincs olyan mint otthon, hogy eszre sem vesznek, vagy parasztok veled. Itt bemesz a boltba, jon az elado mosolyogva, es nyajas hangon megkerdezi mit segithet, picit fura volt az elejen, de nagyon konnyu megszokni, hogy ilyen kedvesek veled. Es itt nem rohannak sehova. Tegnap vettem egy karorat. Bementem a boltba, mondtam az egyik eladonak, aki epp pakolt valamit, hogy szeretnek egy orat megnezni (mert el voltak zarva). Eldobta amit csinalt, kinyitotta nekem a szekrenyt, felprobaltam, dumcsiztunk picit, mondtam, hogy megveszem. Odakisert a kasszahoz, elintezett mindent, es amint meglett vele, soron kivul fizettem stb. Es ez femsziju ora, ami szelvenyekbol all, es a kezemre igazitotta. Felprobaltam, megneztuk, mondta, 2 szelvenyt kivesz, hogy jo legyen. Elpepecselt vele par percet, ujra felprobaltam, es jo lett. Es latszott rajta, hogy nem ideges, hogy neki nem baj, hogy most ezt kell csinalnia. A vegen meg vagy 5-szor megkoszonte es vagy 5-szor kivant jo hetveget is.
Na a nagy turelemmel kapcsolatban meg egy sztori, aztan visszaterunk a piac temahoz...
A kozlekedesben is legalabb ennyire turelmesek. Eloszor is, barhol, barmikor lelepsz a zebrarol megallnak az autok, nincs anyazas meg hogy majdnem elutnek. Mondjuk ennek az is lehet az oka, hogy betartjak a sebessegkorlatozasokat, ahol zebra van, ott max 50-nel lehet menni, es ok max annyival is mennek. Ja, es a legkomolyabb...
... itt ausztraliaban is vannak fenykepezok az uton, hogy a gyorshajtokat elkapjak, de itt kotelezo a fenykepezo elott legalabb 3-szor figyelmeztetni az autost, hogy jon a trafipax. Na ez milyen... Ha nem figyelmeztetnek 3-szor, es lefotoznak gyorshajtassal, nem buntethetnek meg. Es ezek nem olyan kis alig lathato figyelmeztetesek, hanem ilyen fenyreklam szeruek, hatalmasak. Itt gondolna az europai, hogy akkor biztos senkit sem buntetnek meg, pedig de. Nagyon sok penzt hoz az allamnak a gyorshajtokbol befolyo osszeg.
A masik meg a tomegkozlekedes. Na hat itt szembetuno a kulonbseg. Eloszor is vagy van berleted, vagy a buszon veszel jegyet a sofortol (felszallas csak az elso ajtonal). Tehat a busz megall minden megalloban, ahol 2-3 percet all, mert sokan vesznek jegyet a buszon (en is ott veszem), beuti hova mesz, elveszi a penzt, kinyomtatja a szamlat es szepen odaadja... senki sem anyazik, senki sem dudal, hogy menjunk mar. Mondjuk mindenhol buszsavok vannak, tehat a kocsikat nem tartja fel ezzel, de az utasok sem pampognak mint otthon. Es ha rohansz a busz utan, a sofor megall. Egyszer indulas utan, meg 4-szer megalltunk a busszal, mert 4-en rohantak, hogy elerjek. Tehat, a "rohasz a busz utan, es az orrod elott becsukja az ajtot" tortenet itt nem jatszik; hogy az "egyedul allsz a megalloban es nem all meg neked" tortenetet mar ne is emlitsem.

Na vissza a piachoz. Miket is arultunk: voltak faliikonok, gonoszt eluzo minden, rozsafuzerek, es mindenfele izlestelen Jezusos meg keresztes kulcstarto. :-)
Volt egy kis kavarodas, mert elvileg ekszereket nem szabadott arulnunk. Eleg nagy port kavart fel, amig eldontottek, hogy a rozsafuzer ekszer-e vagy sem. Vagy 5-szor vetettek le velunk az asztalrol, meg rakattak vissza. Voltak erdekes sztorik meg, a legjobb, hogy egy chilei csalad is nezegette a cuccokat, persze rogton lepacsiztam veluk, annyira szimpi lettem, hogy meg is hivtak magukhoz egy kavera a jovo hetre, meg Danit is, volt telefonszamcsere, minden. Majd jovo heten atnezunk hozzajuk is. :-)

Ha minden igaz jovo heten, megyunk Blue Mountains-be, meg talan sivatagba is :-)
Es ha Daninak sikerul eleg penzt osszgyujtenie, akkor...
... de inkabb nem kiabalom el.
Ma is beachelos, piacolos nap lesz. Inkabb beachelos, mint a piacolos, legalabbis nekem :P
Pusszancs!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinc.blog.hu/api/trackback/id/tr77372061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyci 2008.03.09. 09:31:05

Jaaaj, hát ezek az állatok.... több mint cukik. Mindegyik állati édes, nagyon tetszett a koala napsütötte nagy feneke, de a csúcs az erszényes hangyász hosszú nózija, és ahogy néz föl a gépbe, hát az levett a lábamról. Na ilyet hozzál kettőt (fiú-lány) és majd itt elhangyásznak a bokrok alatt és majd lesznek kis hangyászok az erszényben. Remélem a Mamának már van valami ajándékötleted, ilyen háttérrel ez nem lehet gond. Valami szép jézusos kulcstartó vagy ilyesmi. Látom élvezed a multikultit, szupi lehet, itt is majdnem pont ilyen jó a hangulat az országban :-( Na további jó időtöltést, használj ki minden percet és vigyázz magadra. Sok pusszancs!

Anyci 2008.03.12. 14:28:13

Utánanéztem ennek a hangyásznak és nagyon jót találtam, ideteszem.
"Júniustól szeptemberig, kifejezetten akrobatikus módon, egyenesen a saját erszényébe rakja egyetlen tojását, melyet 10 nap alatt költ ki. Az apróság alig 0,4 grammot nyom, viszont hihetetlen sebességgel éri el testsúlya 1000-szeresét, így 43 nap elteltével anyjuk nyugodt szívvel kilakoltatja kicsinyét az erszényéből. "
Jó mi? Erszényes is, meg tojásrakó is, igazi csemege a zoológusoknak. Különleges helyen vagy, különleges élőlények között. Dél Keresztje megvolt már? Ki ne hagyd! puszpusz

Dinc 2008.03.13. 15:08:25

Igen, mintha az allatkertben hallottam volna, hogy o az egyetlen, aki tojast rak. Csak akkor nem jegyeztem meg, de most mar igen. Del keresztjet meg szinte minden este megkeresem :-)
süti beállítások módosítása